Sunday 1 December 2013

Tudung oh Tudung

Assalamualaikum

Kali ini nak bercerita akan betapa taksubnya sesetengah manusia akan sesuatu jenama. Kalau jenama 'Apple' mengeluarkan  produk terbaru kita boleh melihat  orang ramai akan beratur menunggu kedai dibuka pada keesokkan harinya. Ada yang sanggup tidur didepan kedai malah sanggup mengharungi cuaca sejuk jika di luar negara.

Tak sangka fenomena begini juga berlaku dinegara kita, pada mulanya saya kurang percaya apabila ada rakan bercerita ada segelintir kaum hawa yang fanatik dengan satu jenama tudung, al-maklumlah baru beberapa bulan pulang ke Malaysia setelah hampir 4 tahun berada di United Kingdom dan saya juga kurang tahu akan jenama tersebut. Memandangkan kedainya berdekatan dengan  kawasan kediaman saya maka ia ternyata benar kerana saya sendiri melihat perkampungan sementara yang diadakan oleh bakal pembeli. Mereka datang dari merata kawasan dan nyata ramai bukan dari kawasan setempat, ada yang membawa anak kecil tidur di dalam kawasan khemah, dalam kenderaan juga dikaki lima kedai. Ada juga  para suami turut serta menemani isteri masing-masing.

Alhamdulillah perniagaan  tersebut berjaya menguasi pasaran tudung di Malaysia namun pada pendapat saya ia kurang sesuai dibuka berhampiran kawasan  kediaman. Tiada pertikaian akan jenama tudung tersebut kerana apa pun jenama yang dipilih terpulang kepada  individu kerana saya rasa pengetahuan cara menutup aurat dengan betul telah diketahui umum. Kekerapan jualan yang dikatakan murah ( saya tidak pasti harga sebenar kerana belum lagi menjejakkan kaki ke kedai tersebut) sering menimbulkan rasa tidak puas hati kepada penduduk setempat dengan kesesakkan yang berlaku. Diharap masalah sebegini dapat diselesaikan oleh pihak pengurusan untuk jualan murah yang seterusnya.

Bagi mereka yang berminat dengan tudung labuh keluaran Modern Hijab Exclusive bolehlah rujuk di sebelah kanan blog ini di bawah label tudung. InsyaAllah akan diusahakan sampai ketangan anda tanpa perlu keluar dari rumah.




Wasallam



No comments:

Post a Comment