Monday 9 December 2013

Pesta Buku - Big Bad Wolf 2013

Assalamualikum

Pesta buku yang sungguh menarik sedang berlangsung di 'The Mines', memandangkan sekarang  musim cuti sekolah maka  kesesakkan sememangnya harus dijangka. Kenderaan juga banyak jadi harus bersabar ketika mencari tempat pakir kereta.



Suasana seakan pasar malam tetapi  lambakan makanan digantikan dengan buku-buku, segala jenis kategori buku  ada dijual. Buku masakan, motivasi, majalah, novel, menguji minda, komik,  agama dan lain-lain. Untuk novel dan buku cerita kanak-kanak ada dijual dalam Bahasa Melayu juga Bahasa Inggeris dan harga yang ditawarkan sangat- sangat berpatutan. Buku cerita Inggeris kebanyakkan di ambil dari negara United Kingdom juga Amerika dan purata dijual dari harga RM3.00 dan ke atas. Terasa seperti berada di 'The Works' salah satu kedai buku di UK.




Buku yang dijual RM1.00 juga hebat kualitinya bak kata pepatah kalah membeli menang memakai tetapi dalam situasi ini saya rasa menang  membeli dan menang memakai. 


Bila dewan penuh dengan buku-buku dengan  pelbagai kategori tentunya akan mengambil masa yang agak lama untuk memilih buku yang sesuai, ternyata situasi ini kurang disenangi oleh kanak-kanak yang cepat merasa bosan. Jika anda mengalami keadaan sebegini boleh la membawa anak ketingkat atas didalam dewan yang sama kerana  ada disediakan tempat permainan kanak-kanak berbayar  juga terdapat banyak gerai makanan juga minuman. Salah satunya Pizza Domino yang menawarkan harga RM7.00 satu kotak untuk pizza yang kecil dan RM10.00 jika anda membeli 2 kotak.


Ada 7 hari lagi sebelum  pesta terbesar jualan buku ini tamat, jika ada masa saya sarankan bawalah anak-anak kesana. Pelbagai jenis buku untuk semua peringkat umur ada dijual, tanamkan sifat suka membaca kerana ia jambatan ilmu.

Wasallam.



No comments:

Post a Comment