Tuesday 17 February 2015

Hotel Natalia di Simpang Empat Perlis

Assalamualaikum

Semasa cuti sekolah hujung tahun lepas, kami sekeluarga berkesempatan berkunjung ke negeri Perlis sebentar ( transit selepas balik dari Pulau Langkawi sebelum pulang ke Cameroon Highland). Lama sungguh  saya tidak ke Perlis, keadaan trafik memang sungguh berbeza dengan Bandar Baru Bangi yang sentiasa sibuk walaupun ketika larut malam. Pada waktu malamnya sungguh dingin dengan angin yang digelar 'winter wind' oleh penduduk tempatan (hanya berlaku pada hujung tahun)

Disini ingin saya menwar-warkan akan tempat penginapan kami di hotel 'budget' Natalia yang terletak di Simpang Empat Perlis.

                                 

Sungguh selesa dan seakan-akan berada di dalam rumah sendiri apabila kasut atau selipar yang dipakai harus dibuka terlebih dahulu sebelum memasuki bangunan ini. Keadaan di dalam hotel sangat bersih dan pekerja yang ramah dan  sedia membantu termasuk memberi  tunjuk arah tempat-tempat menarik disana. Di bawah hotel ini ada sebuah warung makan dan juga kedai runcit.  Memandangkan kami sekeluarga hanya duduk 1 malam sahaja jadi tidak banyak tempat yang kami tuju namun sempat ke Padang Besar, makan laksa Perlis Mak Usu dan  'seafood' di kedai Mona Ikan Bakar berdekatan dengan jeti Kuala Perlis.

Ruang menonton juga disediakan di lobi utama hotel disamping televisyen yang disediakan didalam setiap bilik.

                            


Berikut adalah harga untuk bilik-bilik yang disediakan :-
Bilik standard -RM85.00 semalam 
Bilik deluxe -RM125.00 semalam 
Bilik family -RM155.00 semalam

                               




Berkenalan dengan pemilik Hotel Natalia yang 100% milik bumiputera, masih muda dalam pandangan saya . Puan Che Nolia Mat isa dan En. Abu Bakar Sudin, mereka sangat baik, tidak sombong (down to earth) juga peramah orangnya.

Jika anda berkunjung ke Perlis boleh lah cuba untuk menginap di sini dan tempahan  bilik boleh dibuat melalui nombor ini 012 4219088 . Semoga hotel Natalia semakin maju dan mendapat perhatian umum. InsyaAllah jika kami sekeluarga ke Perlis lagi destinasi 'check in' kami ialah Hotel Natalia.

Wassalam.






No comments:

Post a Comment