Wednesday 12 March 2014

Kehilangan Pesawat MAS MH370 (Boeing 777-200 KL Beijing)

Assalamualaikum

Taatkala ini sudah 5 hari  kehilangan pesawat MH370, apa sebenarnya yang berlaku hanya penumpang pesawat tersebut dan yang Maha Kuasa sahaja yang mengetahuinya. Disini saya rasa Umum lebih mengetahui akan rentetan peristiwa juga usaha-usaha yang sedang dijalankan, oleh itu saya hanya menulis dari sudut pandangan peribadi saya sahaja tanpa melibatkan sebarang fakta.

Saya sebagai seorang manusia biasa hanya dapat merasakan kesedihan  yang dirasai oleh ahli keluarga yang terbabit namun hakikatnya perasan ahli keluarga itu sendiri  tidak akan sama dengan dengan apa yang saya rasai. Saya bukan pakar dalam apa-apa bidang dalam usaha mencari dan menyelamat ini hanya menyumbang melalui  titipan harapan berserta doa agar pesawat juga penumpang ditemui segera.

Pelbagai analisis juga pendapat yang saya baca dan lihat melalui media massa juga elektronik namun hanya kekeliruan yang saya perolehi kerana hampir setiap jam ada sahaja berita baru yang timbul bercanggah dengan apa yang diberitahu oleh pihak berkuasa Malaysia. Propaganda juga berleluasa hingga ada kenyataan yang saya rasa boleh menyentuh perasan ahli keluarga yang terbabit, mungkin niat baik tapi cara penyampaian kurang sesuai begitu juga sebaliknya. Keperihatinan kita memang sangat diperlukan melalui doa yang membawa  kepada kebaikkan kerana apa yang diucapkan atau ditulis itu merupakan satu doa.

Gambar dari Google.

Ini bukan kejadian pertama di dunia, oleh itu irigan doa dari semua pihak amat perlukan.


Saya yakin bihak berkuasa sedang bertungkus lumus dalam usaha mencari dan menyelamat dan rasanya penambah baik perlu dilakukan agar usaha-usaha ini lebih berjaya. Saya amat berharap  usaha mencari dan menyelamat ini berakhir dengan kegembiraan.

'Ya Allah, kau makbulkan la semua doa-doa yang menginginkan pesawat MH370 ditemui bersama penumpang-penumpangnya dengan kadar segara' Amin.......

Wassalam







No comments:

Post a Comment